Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Coombe, Christine (Hrsg.); Al-Hamly, Mashael (Hrsg.); Davidson, Peter (Hrsg.); Troudi, Salah (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Evaluating teacher effectiveness in ESL/EFL contexts. 1. pr. |
Quelle | Ann Arbor: University of Michigan Press (2007), IV, 252 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-472-03209-7; 978-0-472-03209-9 |
Schlagwörter | Evaluation; Lehrer; Beispiel; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Bewertung; Effektivität; Leistungsmessung; Standard; China; Hongkong; Japan; Kanada; Thailand; Türkei; USA; Vereinigte Arabische Emirate; Ägypten |
Abstract | This volume was written by language teachers for language teachers and administrators and reflects the growing interest in teacher evaluation and appraisal. ... This book is organized into four parts. Part 1 provides an introduction and background information to the establishment of standards for teacher assessment. Part 2 presents case studies of successful teacher evaluation programs in five different countries. In Part 3, four studies that investigate various aspects of teacher evaluation are presented. Finally, Part 4 explores tools that facilitate teacher evaluation. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2008/3 |