Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSmeyers, Paul (Hrsg.); Depaepe, Marc (Hrsg.)
TitelEducational research.
Networks and technologies.
QuelleBerlin: Springer (2007), VI, 228 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4020-6612-0; 978-1-4020-6612-2
DOI10.1007/978-1-4020-6613-9
SchlagwörterErziehung; Pädagogik; Strafe; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Forschung; Methode; Verstehen; Soziale Interaktion; Neue Technologien; Eltern; Schule; Informelles Lernen; Wissenserwerb; Wissenstransfer; Elektronisches Publizieren; Geschichte (Histor); Ethik; Berufsethos; Wissenschaft; Promotion; Studiengang; Kooperation; Netzwerk; Produktion; Vereinheitlichung; Vernetzung; Internet; Informationspolitik
AbstractThere have always been networks in the context of educational research as well as particular technologies. Yet recent developments in ICT have put their mark on contemporary education and on educational research and more in general on knowledge and understanding. Does the `network society' and its supporting technologies constitute a thoroughly radical innovation in social practice? Does information technology poison the minds of the younger generation? Do educational institutions have to be transformed in order to effectively serve the needs of the twenty-first century? And what are the implications of these changes for educational research and for researchers themselves? In this book distinguished philosophers and historians of education focus on the way `networks' and `technologies' characterize education and educational research nowadays. Attention is paid for instance to online networks as `spaces' and `places' that are changing research practices and relations, to the involvement of the researcher in the moral debate, but also to particular educational technologies such as the use of experts' advice concerning Internet use, the American True Love Waits movement and the practice of punishment in schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: