Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enField, Simon; Kuczera, Malgorzata; Pont, Beatriz
TitelNo more failures.
Ten steps to equity in education.
QuelleParis: OECD (2007), 155 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation and training policy
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-9-264-03259-0
SchlagwörterChancengleichheit; Pädagogische Diagnostik; Familie; Bildungssystem; Förderung; Eltern; Kind; Schule; Schulerfolg; Inklusion; Ungleichheit; Migration; Sozioökonomische Lage; Finanzierung; Statistik; Internationaler Vergleich; Abbruch; Einflussfaktor; Ethnische Minderheit; Migrant; Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Japan; Kanada; Korea; Luxemburg; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; OECD-Staaten; Polen; Portugal; Schweden; Schweiz; Slowakei; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; USA; Ungarn; Österreich
Abstract[This book] challenges the assumption that there will always be failures and dropouts, those who can't or won't make it in school. In fact, initiatives in many countries demonstrate that it is possible to successfully tackle school failure and dropout rates - and to reduce the huge social cost of adults without basic skills. This book offers a valuable comparative perspective on how different countries have handled equity in education. Among the issues it explores: 1. tracking, streaming and academic selection, 2. school choice, 3. secondary education structures and second chance programmes, 4. grade repetition, 5. links between school and home, 6. early childhood education, 7. resource allocation, 8. targets for equity, 9. the special needs of migrants and minorities. The book identifies three key areas for delivering equity in education: the design of education systems, classroom practices and resourcing. It proposes ten concrete policy measures, backed by evidence, on how to reduce school failure and dropout rates. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: