Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEvertson, Carolyn M. (Hrsg.)
TitelHandbook of classroom management.
Research, practice, and contemporary issues.
QuelleMahwah, NJ u.a.: Erlbaum (2006), VIII, 1346 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Information zu den Verfassern
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8058-4754-5
SchlagwörterGemeinschaftserziehung; Burnout-Syndrom; Einstellung (Psy); Emotionale Erziehung; Konfliktlösung; Selbstreflexion; Verbale Aggression; Verhalten; Soziale Entwicklung; Soziale Herkunft; Frühpädagogik; Schule; Schulforschung; Schulrecht; Schulausschluss; Schulklasse; Elternmitwirkung; Schulkultur; Primarbereich; Mittelschule; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Disziplin (Ordnung); Verhaltensauffälligkeit; Interkulturelle Kompetenz; Lernumgebung; Motivation; Soziales Lernen; Soziales Verhalten; Unterrichtsgespräch; Unterrichtsforschung; Unterrichtsklima; Unterrichtsorganisation; Unterrichtsprozess; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Geschlecht; Inklusion; Rasse; Projekt; Stadt; Geschichte (Histor); Ethische Erziehung; Kritische Theorie; Moral; Mediationsverfahren; Ökologie; Beruf; Forschungsstand; Teilnehmerorientierung; Sonderschule; Internationaler Vergleich; Belastung; Effektivität; Handbuch; Heterogenität; Intervention; Nachschlagewerk; Gruppe (Soz); Australien; England; Großbritannien; Israel; Japan; Niederlande; Schweden; USA
AbstractClassroom management is a topic of enduring concern for teachers, administrators, and the public. It consistently ranks as the first or second most serious educational problem in the eyes of the general public, and beginning teachers consistently rank it as their most pressing concern during their early teaching years. Management problems continue to be a major cause of teacher burnout and job dissatisfaction. Strangely, despite this enduring concern on the part of educators and the public, few researchers have chosen to focus on classroom management or to identify themselves with this critical field. This handbook has four primary goals: 1) to clarify the term classroom management; 2) to demonstrate to scholars and practitioners that there is a distinct body of knowledge that directly addresses teachers' managerial tasks; 3) to bring together disparate lines of research and encourage conversations across different areas of inquiry; and 4) to promote a vigorous agenda for future research in this area. To this end, 47 chapters have been organized into 10 sections, each chapter written by a recognized expert in that area. Cutting across the sections and chapters are the following themes: 1. positive teacher-student relationships are seen as the very core of effective classroom management, 2. classroom management is viewed as a social and moral curriculum, 3. external reward and punishment strategies are not seen as optimal for promoting academic and social-emotional growth and self-regulated behavior, 4. to create orderly, productive environments teachers must take into account student characteristics such as age, developmental level, race, ethnicity, cultural background, socioeconomic status, and ableness. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: