Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNusche, Deborah
InstitutionOECD
TitelAssessment of learning outcomes in higher education.
A comparative review of selected practices.
Gefälligkeitsübersetzung: Bewertung des Lernerfolgs in der Hochschulbildung. Eine vergleichende Übersicht über gängige Methoden.
QuelleParis (2008), 50 S.; 453 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 15
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterKompetenz; Bildungsforschung; Forschungsmethode; Kognitive Kompetenz; Kompetenzmessung; Australien; Bewertung; Brasilien; Großbritannien; Kanada; Mexiko; Qualität; Student; Studienerfolg; USA; Internationaler Vergleich; Bildungsforschung; Lernerfolg; Kompetenz; Forschungsmethode; Hochschulbildung; Kognitive Kompetenz; Qualitätsmanagement; Ranking; Fachkenntnisse; Lernerfolg; Ranking; Qualitätsmanagement; Hochschulbildung; Studienerfolg; Hochschulsystem; Internationaler Vergleich; Arbeitspapier; Bewertung; Qualität; Student; Australien; Brasilien; Großbritannien; Kanada; Mexiko; USA
Abstract"Higher education institutions (HEIs) have experienced increasing pressures to provide accountability data and consumer information on the quality of teaching and learning. But existing ratings and rankings of HEIs tend to neglect information on student learning outcomes. Instead, they focus on inputs, activities and research outputs, such as resources used, classes taught, and articles published. Such indicators provide no indication of the degree to which HEIs actually develop the knowledge and skills of their students. In most countries, hardly any comparable information is available on the educational quality of different programmes and institutions. In some countries, approaches to assess higher education learning outcomes have been developed, but little cross-country information is available on the characteristics of the instruments used. This paper provides an overview of experience gained in this domain across OECD and partner countries. Based on illustrative evidence collected for 18 assessment instruments, it examines conceptual, organizational and methodological aspects of existing assessments. It proposes a typology of higher education learning outcomes and reviews the ways in which these have been assessed across countries. Examples are drawn from Australia, Brazil, Mexico, the United Kingdom and the United States." Forschungsmethode: Methodenentwicklung; Grundlagenforschung; empirisch; Fallstudie; Sekundäranalyse. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: