Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerels, Franziska; Otto, Barbara; Schmitz, Bernhard
TitelEvaluation of a training programme to improve mathematical as well as self-regulatory competencies.
QuelleAus: Prenzel, Manfred (Hrsg.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme. Münster u.a.: Waxmann (2007) S. 197-219Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-1863-9
SchlagwörterKompetenz; Empirische Untersuchung; Problemlösen; Eltern; Schuljahr 04; Schuljahr 05; Schuljahr 08; Schüler; Lernen; Programm; Projekt; Mathematikunterricht; Training; Deutschland
AbstractThe project ... investigated self-regulation and mathematical problem solving [with focus] on the students. Based on a theoretical model of self-regulation, a six-week training programme for students from grade 5 to 8 was developed and evaluated. Self-regulatory competencies improved most when they were taught in combination with problem-solving strategies. These effects were amplified when the parents were included in the training. Additionally, self-regulated learning as well as the use of mathematical problem-solving strategies could already be successfully taught to students at the primary school level. These findings illustrate that such programmes should be integrated into the curriculum. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: