Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKomorek, Evelyn; Bruder, Regina; Collet, Christina
TitelContents and results of an intervention study in mathematics lessons at secondary level I with a teaching concept to support mathematical problem-solving and self-regulative competencies.
QuelleAus: Prenzel, Manfred (Hrsg.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme. Münster u.a.: Waxmann (2007) S. 175-196Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-1863-9
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Problemlösen; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Sekundarstufe I; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Mathematikunterricht; Intervention; Wirkung; Deutschland
AbstractThe authors present results from the PROSA study (a training programme for enhancing problem solving and self-regulation) which aimed at equipping mathematics teachers with competencies for enhancing the problem-solving and self-regulative skills of their students. Teacher training programmes for all three phases of teacher qualification in Germany were developed, tested and evaluated. In this [article], they present the findings from in-service training programmes for mathematics teachers at secondary level implemented during a school term. The results emphasise that the teachers not only gained knowledge in problem solving skills, but also implemented the newly learned concepts during their lessons. Particularly the higher-track school groups and, within this group, especially the lower-achieving students profited from these new concepts as their problem-solving skills increased markedly. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: