Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Drollinger-Vetter, Barbara; Lipowsky, Frank; Pauli, Christine; Reusser, Kurt
Titel: Structure as a quality feature in mathematics instruction.
Cognitive and motivational effects of a structured organisation of the learning environment vs. a structured presentation of learning content.
Quelle: Aus: Prenzel, Manfred (Hrsg.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme. Münster u.a.: Waxmann (2007) S. 101-120     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Beigaben: Literaturangaben
Zusatzinformation: Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN: 978-3-8309-1863-9
Schlagwörter: Befragung; Empirische Untersuchung; Emotion; Kognitiver Prozess; Schüler; Schülerleistung; Motivation; Video; Unterricht; Mathematikunterricht; Analyse; Qualität; Struktur; Deutschland; Schweiz
Abstract: The contribution ... is concerned with a video study that extended the design of other international comparative studies. In co-operation with a Swiss project funded by the Swiss National Science Foundation, it aimed at analysing domain-specific teaching and learning processes in mathematics. Besides using questionnaires for assessing the students' self-reported cognitive activity and motivation, mathematics lessons that dealt with the "Pythagoras Theorem" were videotaped. One focus of the project was to investigate how specific features of the learning environment are connected to the students' motivation and learning outcomes. The results showed that clear, systematic structuring is one of the essential components of good instruction and that this factor has an impact on both the motivation of students and their cognitive achievement. (DIPF/Orig.).
Erfasst von: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
Update: 2008/1
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: