Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlaser, Cornelia; Brunstein, Joachim C.
TitelImproving fourth-grade students' composition skills: Effects of strategy instruction and self-regulation procedures.
QuelleIn: The journal of educational psychology, 99 (2007) 2, S. 297-310Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterEvaluation; Schule; Grundschule; Schüler; Lehrmethode; Lernmethode; Bildungsprogramm; Erzählen; Kreatives Schreiben; Schreibkompetenz; Hochschule; Leistung
AbstractExtending S. Graham and K. R. Harris's (2003) self-regulated strategy development model, the present study examined whether self-regulation procedures would increase the effectiveness of a writing strategies training designed to improve 4th-graders' (N = 113) composition skills. Students who were taught composition strategies in conjunction with self-regulation procedures were compared with (1) students who were taught the same strategies but received no instruction in self-regulation and (2) students who received didactic lessons in composition. Both at posttest and at maintenance (5 weeks after the instruction), strategy plus self-regulation students wrote more complete and qualitatively better stories than students in the 2 comparison conditions. They also displayed superior performance at a transfer task requiring students to recall essential parts of an orally presented story. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: