Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShibata, Masako
TitelAssumptions and implications of cross-national attraction in education: the case of 'learning from Japan'.
QuelleIn: Oxford review of education, 32 (2006) 5, S. 649-663Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterBildungspolitik; Schülerleistung; Leistungsmotivation; Wissenstransfer; Internationale Beziehungen; Internationale Zusammenarbeit; Wertorientierung; Konfuzianismus; Bildungsinvestition; Investition; Japan; Malaysia; Südostasien
AbstractThis article deals with the assumptions and implications of the Malaysian policy for 'learning from Japan'. The article explores the ways in which this policy has effectively been operated in drawing a new geography of 'Asia', dislodging colonial legacies in the region and countering the consolidation of other regional blocs. Cross-national educational interaction has increasingly been a key issue in international relations. After the end of the Cold War, the traffic of people, commodities and information is blocked less and less by the barriers of state political ideologies, and has begun to hinge on new notions of boundaries. Free trade blocs are formed by agreements among 'neighbours', sharing economic advantage and the quality of basic values, such as 'democracy' and 'human rights'. Such communal values play a powerful role in the redefinition of 'us' and the legitimisation of regional societies. The vigour of cross-national educational transfer in the past two decades, as will be argued, has effectively been used for the formation of new identities of individual nations and for the promotion of new aspirations for the regional alliances. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: