Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevy, Daniel C.
TitelThe Unanticipated Explosion: Private Higher Education's Global Surge.
QuelleIn: Comparative education review, 50 (2006) 2, S. 217-240Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterFaktorenanalyse; Vergleichsuntersuchung; Leistungsfähigkeit; Förderung; Kritik; Welt; Private Trägerschaft; Albanien; Argentinien; Belarus; Brasilien; Bulgarien; Chile; China; Deutschland; Estland; Georgien; Israel; Japan; Kenia; Kirgisien; Korea, Republik; Kroatien; Lettland; Litauen; Malaysia; Mexiko; Moldau (Republik); Mongolei; Nordmazedonien; Pakistan; Philippinen; Polen; Portugal; Rumänien; Russland; Slowakei; Slowenien; Taiwan; Thailand; Tschechische Republik; USA; Ukraine; Ungarn; Uruguay; Venezuela; Äthiopien
AbstractThe massive global growth of private sectors transforms higher education. It naturally sparks great interest and debate. Promoters glorify roles (e.g., access), while critics demonize roles (e.g., moneymaking). Policy makers tend to hold simple views of what private higher education does or what they want it to do, while participants tend to generalize from their own institution. Public discussion thus often revolves around narrow and misleading declarations. The gap is large between self-serving or ill-informed views and more complex reality. ... Unanticipated emergence of private higher education forms and roles characterizes reality over a wide breadth of contexts. This article has highlighted where the surprise is strongest with respect to types of higher education, new versus established private institutions, and distinctive versus nondistinctive roles. ... The article's main conceptual thrust is to identify and provide analytical perspectives on emerging private higher education. Rather than assembling an ad hoc array of examples, it categorizes information by regions, types of higher education systems, whether there is a private tradition, and so forth. Thus, the overarching generalization about surprise emergence is understood in different ways, with different degrees of strength or exceptions, in divergent contexts. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: