Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomo, Rieko
TitelComparison of changes in developmental expectations toward children in Japan and Germany between 1960 and 2000: Which is more important for children, hardship or support?
Gefälligkeitsübersetzung: Ein Vergleich des Wandels in den Entwicklserwartungen Kindern gegenüber in Japan und Deutschland zwischen 1960 und 2000: Was ist wichtiger für Kinder - Härte oder Hilfe?
QuelleAus: Helfrich, Hede (Hrsg.); Zillekens, Melanie (Hrsg.); Hölter, Erich (Hrsg.): Culture and development in Japan and Germany. Bielefeld: Daedalus Verl. (2006) S. 29-38Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-89126-212-4
SchlagwörterErziehung; Kultur; Erziehungsmittel; Sozialisation; Kind; Wertorientierung; Hilfeleistung; Asien; Deutschland; Japan; Ostasien
Abstract"The developmental expectations toward children differ between countries and also between time periods. The purpose of this cross-cultural study is to consider the change of developmental expectations toward children as displayed in Japanese and German elementary school textbooks. Stories in these books have significant influence an the socialisation of children, and the behaviours displayed by the characters in these stories can be assumed to reflect the behaviours that each culture regards as suitable. Analysis of stimuli given the main characters in textbooks indicate that for Japanese children, these stimuli changed from hardship to supportive behaviour from 1960 to 2000; whereas, for children in East Ger-man stories, stimuli went from supportive behaviour to hardship, and the children in West German texts went from fewer to more hardships. These results demonstrate that the developmental expectations toward children and their means of dealing with difficulties differ across countries. The differences appear related to the political systems, recognition of perspectives an the economic growth and group-self relationship patterns in hybrid society in each country." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: