Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThelen, Kathleen
TitelHow institutions evolve.
The political economy of skills in Germany, Britain, the United States, and Japan.
Gefälligkeitsübersetzung: Wie sich Institutionen herausbilden. Die politische Ökonomie der beruflichen Qualifikation in Deutschland, Großbritannien, den USA und Japan.
QuelleCambridge u.a.: Cambridge University Press (2004), 335 S.Verfügbarkeit 
ReiheCambridge studies in comparative politics
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-521-54674-5
SchlagwörterBildungsgeschichte; Bildungspolitik; Bildungsreform; Institutionalisierung; Politische Ökonomie; Arbeitgeberinteresse; Produzierendes Gewerbe; Berufsausbildung; Berufsbildung; Beruf; Berufliche Qualifikation; Berufsbildungssystem; Handwerk; Metallberuf; Betriebliche Berufsausbildung; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Qualifikationsentwicklung; Gewerkschaft; Institution; Deutschland; Japan
Abstract"The institutional arrangements governing skill formation are widely seen as a key element in the institutional constellations defining 'varieties of capitalism' across the developed democracies. This book explores the origins and evolution of such institutions in four countries - Germany, Britain, the United States and Japan. It traces cross-national differences in contemporary training regimes back to the nineteenth century, and specifically to the character of the political settlement achieved among employers in skill-intensive industries, artisans, and early trade unions. The book also tracks evolution and change in training institutions over a century of development, uncovering important continuities through putative 'break points' in history. Crucially, it also provides insights into modes of institutional change that are incremental but cumulatively transformative. The study underscores the limits of the most prominent approaches to institutional change, and identifies the political processes through which the form and functions of institutions can be radically reconfigured over time. Contents: 1. The political economy of skills in comparative-historical perspective; 2. The evolution of skill formation in Germany; 3. The evolution of skill formation in Britain; 4. The evolution of skill formation in Japan and the United States; 5. Evolution and change in the German system of vocational training; 6. Conclusions, empirical and theoretical." Forschungsmethode: historisch; Querschnitt; deskriptive Studie; Längsschnitt; empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1870 bis 2004. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2006/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: