Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionInternational Bureau of Education; Belarus'. Ministerstvo Obrazovanija; Nacyjanal'ny Instytut Adukacyi (Minsk)
TitelChallenges of curriculum development in the XXI century.
Perspectives from Belarus, Moldova, Russia and Ukraine; Final report of the regional workshop held in Minsk, Belarus, 22-23 June 2003.
QuelleGeneva u.a.: IBE u.a. (2004), 122 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterErziehung; Pädagogik; Bildungsinhalt; Erziehungsziel; Gesellschaft; Bildungsstandards; Bildungsreform; Schulreform; Schule; Schulgesetz; Allgemein bildende Schule; Sekundarbereich; Multikulturelle Erziehung; Curriculumentwicklung; Curriculumreform; Schulbuch; Kommunismus; Rechtsgrundlage; Transformation; Dezentralisierung; Konferenzschrift; Tagungsbericht; Belarus; Moldau (Republik); Russland; Sowjetunion; Ukraine
Abstract"Belarus, Moldova, Russia and Ukraine inherited a fairly well-developed, mature educational system from the Soviet Union. Most school age children had access to formal education and literacy was almost universal. [...] Despite generally high levels of educational attainment, transition exposed weaknesses in the system. The significant changes in the policies and the economy of Eastern Europe over the last ten years have done a major impact on educational access, attainment, and achievement. The essence of the new model of education is decentralization and democratization of administration of education, of diversification of educational plans and curriculum content. [...] Curriculum development is an essential component of educational reform and quality improvement. [...] The general objective of the seminar was to contribute to capacity building in the field of curriculum development in Belarus, Moldova, Russia and Ukraine through the exchange of information and the sharing of experiences on national processes of curriculum review and reform. The specific objectives of the seminar were the following: 1. To identify common and specific challenges, 2. to develop a shared vision and 3. to explore the relevance of strengthening regional networking and cooperation mechanisms." This publication documents the papers held (mainly in Russian) at the conference. A summarizing article in English "identifies commonalities and differences in curricular responses to global, regional and national processes of change in the four countries." (DIPF/Orig./Kr.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: