Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGolz, Reinhard (Hrsg.)
TitelInternationalization, cultural difference and migration.
Challenges and perspectives of intercultural education.
Gefälligkeitsübersetzung: Internationalisierung, kulturelle Differenz und Migration. Herausforderungen und Perspektiven interkultureller Erziehung.
QuelleMünster: Lit Verl. (2005), 225 S.Verfügbarkeit 
ReiheGesellschaftliche Transformationen. 8
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8258-8755-3
SchlagwörterKultur; Lehrerbildung; Ethnische Beziehungen; Interkulturelle Bildung; Sprache; Mehrsprachigkeit; Entwicklungsland; Internationalisierung; Menschenrechte; Migration; Nachfolgestaat; Nachsozialistische Gesellschaft; Transformation; Prozess; Jude; Afrika; Anglofones Afrika; Europa; Kanada; Kenia; Kosovo; Nordamerika; Ostafrika; Osteuropa; Rumänien; Russland; Sowjetunion; Spanien; Subsahara-Afrika; Südeuropa; Südliches Afrika; Äthiopien
Abstract"From an intercultural and inter-temporal perspective this series focuses on societal transformations. Key issues of contributions in social sciences, economics and cultural studies are actors, length and differentiation of trans-formation processes, transformations in comparison to evolutionary processes, governance of transformations, and transformations in the context of globalization. The articles of this book discuss social and educational challenges in migration and transformation processes in selected countries of Europe, North America and Africa. The authors discuss problems of human rights, the increasing cultural diversity, and the identity crises resulting from these processes. They concentrate on pedagogical and socio-psychological issues and refer to new research contexts on migration processes and their perspectives for intercultural education." (author's abstract). Content: Reinhard Golz: Introduction: Educational Transformations without the Consideration of International Experiences Seldom Last (7-10); Reinhard Golz: Integration of Migrants: Social and Educational Challenges in Processes of Societal Transformation (11-26); Oleg Zajakin: Russische Sprache und Kultur in historischen und aktuellen Prozessen der Binnenmigration und Transformation im Vielvölkerstaat Russland (27-34); Irina I. Caunenko/Lucia Gasper: The Formation of Ethnic Youth Identities and the Problem of Tolerance (35-40); Laurie Walker: Political Tensions and Resistance in the Reform of Teacher Training in Kosovo, 2001-2004 (41-60); Nicolas Robert Hurst: Migration Patterns in Portugal (61-69); Antonio Bueno-Gonzales/Nieves Pascal-Soler/Salvador Valera-Hernandez: Education for Immigrants in Andalusia (Spain): A Special Form of Interculturality (71-87); Nailia Skrynnikova: Bilingualität als Problem und Chance in Integrationsprozessen von Migranten. Aspekte eines studentischen Forschungsprojekts (89-100); Niculae Rambu/Ana Pascaru: Cultural and linguistic conflicts between Romania and the Republic of Moldavia (101-107); Anja Mihr: Human Rights Education in a Transformation Process (109-122); Emmy J. Kipsoi: A Case for Peace Education in the Kenyan School Curriculum (123-129); Temesgen Fereja: Multiculturalism and Education in Ethiopia: Historical Issues and Current Status (131-135); Ian Andrews: Transformation in Education: The Intercultural Agenda of Internationalizing Teacher Education - A Canadian Perspective (137-146); Ken Hall/Goodith White: Research in Progress - Internationalization, Cultural Difference and Migration: Developing a Curriculum for Teacher Education (147-152); Terry Carson: Becoming Somebody Different: Teacher Identity and Implementing Socially Transformative Curriculum (153-158); Nadine Pantke: Cultural Diversity as an Educational Condition and Challenge: A Comparison Detailing the Cultural Differences within the German and Canadian School Systems - A Research Project (159-164); Erika Hasebe-Ludt: Migration (165-167); Aristi Born: Zur Rolle der personalen Identität in aktuellen Transformationen (169-194); Reinhard Golz: Integration Problems of Russian Jewish Migrants in Russia and Germany (195-200); Haci-Hai Uslucan: Ankommen in der neuen Heimat: Akkulturationsbelastungen von Migranten (201-225).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: