Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelSocietal values and school motivation.
Students' goals in different life domains [Dossier].
QuelleIn: European journal of psychology of education, (2005) 3, p. 203-323Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-2928; 1878-5174
SchlagwörterSoziales Milieu; Pädagogische Psychologie; Soziale Interaktion; Lernmotivation; Soziales Verhalten; Ethischer Wert; Sozialer Einfluss; Europa
AbstractContient: Societal values and school motivation : students' goals in different life domains; Relations between adolescents' self-evaluations, time perspectives, motivation for school and their achievement in different countries and at different ages; Value orientations in relation to mathematical self-esteem : an exploratory study of their role in mathematical achievement among German, Isaeli, and Canadian 14-year-olds; Value orientations and action conflicts in students' everyday life : an interview study; Conflicting values and their impact on learning; Study persistence and academic achievement as a function of the type of competing; What are the determinants of students' school identification in secondary vocational education?; Fitting into the stereotype : how gender-stereotyped perceptions of prototypic peers relate to liking for school subjects.
Erfasst vonInformations- und Dokumentationszentrum IDES, Bern
Update2006/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of psychology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: