Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBelot, Michele; Canton, Erik; Webbink, Dinand
InstitutionNederland. Centraal Planbureau
TitelDoes reducing student support affect educational choices and performance?
Evidence from a Dutch reform.
Gefälligkeitsübersetzung: Wirkt sich die Kürzung von Unterstützungsleistungen auf die Bildungswahl und Studienleistung aus?. Erfahrungen aus der niederländischen Reform.
QuelleThe Hague (2004), 44 S., 243 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCPB discussion paper. 35
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN90-5833-181-4
SchlagwörterStipendium; Berufswahl; Studium; Studienwahl; Studiendauer; Studienerfolg; Studienverhalten; Studienmotivation; Studienfach; Abbruch; Arbeitspapier; Auswirkung; Nebenverdienst; Studienanfänger; Niederlande
Abstract"This paper investigates the impact of student support on educational choice (university versus non-university) and student performance in higher education, using data from the Netherlands. Over the years, the generosity of this support system has been substantially reduced. This paper considers the 1996-reform, which reduced the duration of public support by one year and limited it to the nominal duration of the study program. We investigate the effects of the reform, using micro data on freshmen from two cohorts: one before the change (1995) and one after the change (1997). We find that the reform drove 2.2% of the students from university to higher vocational education. We also find that performance improved after the reform. The probability of dropping out after 5 months fell by 2%, and university students completed 5% more courses. In addition, students spent relatively more time working on the side (3.7 hours per week on average) and less time studying (1.8 hours per week on average). This means that students probably became more efficient." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert; empirisch-quantitativ; empirisch; Längsschnitt; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1995 bis 1998. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: