Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelProblem solving for tomorrow's world.
First measures of cross-curricular competencies from PISA 2003.
QuelleParis: OECD (2004), 159 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProgramme for International Student Assessment
BeigabenTabellen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-00642-7
DOI10.1787/9789264006430-en
SchlagwörterKompetenz; Problemlösen; Itemanalyse; Testmethodik; Soziale Herkunft; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Eltern; Schülerleistung; Internationaler Vergleich; Forschungsbericht; Interdisziplinarität; Leistungsmessung; PISA (Programme for International Student Assessment); Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Japan; Kanada; Korea; Luxemburg; Mexiko; Neuseeland; Norwegen; Polen; Portugal; Schweden; Schweiz; Spanien; Tschechische Republik; USA; Ungarn; Österreich
AbstractHow can countries rise their performance in [the] increasingly important competency area [of problem solving] and what can countries with lower performance levels learn from those where students do well? This report seeks to answer such questions. ... The collection of data concerning students' problem-solving skills as part of PISA 2003 was undertaken because the OECD countries attach great importance to how far students' capabilities in reading, mathematics and science are matched by an overall capability to solve problems in real-life situations beyond the specific context of school subject areas. To address this, the OECD countries established a framework and assessment instruments to evaluate students' capacities to: identify problems in cross-curricular settings, identify relevant information or constraints, represent possible alternatives or solution paths, select solution strategies, solve problems, check or reflect on the solutions, communicate the results. ... The report provides an in depth examination of the results on the performance of students in the 41 countries participating in PISA 2003 on the items for problem solving. The following four chapters provide detailed analysis of the data, their meaning and their implications. ... Chapter 2 describes the criteria used to assess it, and reports overall country performance. Chapter 3 compares student performance in problem solving to their performance in other PISA assessment areas. Chapter 4 looks in more detail at how students responded to individual items. Chapter 5 analyses how student competencies in problem solving relate to gender and family background. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: