Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSavoie-Zajc, Lorraine
TitelChildren´s visual representations of food and meal time: towards an understanding of nutrition and educational practices.
QuelleIn: European educational research journal, 4 (2005) 2, S. 132-141Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304%2Feerj.2005.4.2.5
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Inhaltsanalyse; Interview; Assoziation; Wohlbefinden; Soziale Beziehung; Soziale Erfahrung; Familie; Eltern; Kind; Schule; Grundschule; Lehrer; Schüler; Nahrungsaufnahme; Ernährungserziehung; Gesundheitserziehung; Bild; Kinderzeichnung; Kooperation; Kanada
AbstractWithin the broad perspective of school and social exclusion, this article pays attention to an important factor of exclusion: overweight and obesity in primary school children. An interdisciplinary research was conducted and aimed at the study of social representations and practices surrounding food which primary school children, their parents and their teachers hold. This article proposes, firstly, an analysis of drawings produced by the children. Most of them represented dinner time as a social event when the family gathers together. It is pictured as a pleasant and joyful moment of the day, in settings of people standing close to one another or sitting around a table. While concrete references to the act of eating are present, it is the spirit of family reunion that predominates. Secondly, the article will clarify the perspectives teachers have regarding their role in educating for healthy food habits. Holding a prevention perspective, the conclusion will stress the importance of partnerships between parents and schools that should be enacted. Joint interventions should be planned for. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: