Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLargy, Pierre; Cousin, Marie-Paule; Dédéyan, Alexandra
TitelComprendre comment l'enfant apprend: une étape vers la compréhension des effets des pratiques pédagogiques.
Paralleltitel: Understanding the way children learn: a step towards understanding the effects of pedaogical practices.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, (2004) 148, S. 37-46Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0056-7807; 0556-7807
SchlagwörterPädagogischer Prozess; Lernpsychologie; Persönlichkeitsentwicklung; Kind; Interaktion; Lernforschung; Lernprozess; Beispiel; Grammatik; Europa; Frankreich
AbstractThere is no assessing nor understanding the effects of pedagogical practices without first taking into account the way children learn. The psychology of cognitive development and of learning sheds light on this field by making a clear distinction between the learning of rules and the learning of examples. This dissociation about the way primary school children learn is illustrated by a set of works on the acq2uisition of the command of spelling according to rules of grammar. These works show that the mastering of the command of the marking of the plural of names doesn't depend entirely on the proper rules being taught and being completed by the proper exercises, but also on the ability to store in memory the global figure of the words as initially encountered. The interference that may occur between the application of rules, the recollection of instances and the solutions that the child will opt for according to the situations encountered puts into question the evaluation methods and the validity of pedagogical practices that aim at developing the skills of each child in the field of creative writing. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: