Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEquity in education: students with disabilities, learning difficulties and disadvantages.
Statistics and indicators.
Titel in anderen Sprachen: Equité dans l'enseignement: Élèves présentant des déficiences, des difficultés et des désavantages sociaux.
QuelleParis: OECD (2004), 165 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-10368-6
SchlagwörterChancengleichheit; Verhältnis; Förderungsmaßnahme; Schülerzahl; Lehrer; Schüler; Lernschwierigkeit; Lernmittel; Datenanalyse; Statistik; Benachteiligung; Internationale Organisation; Behinderter; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Japan; Kanada; Korea; Luxemburg; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Schweden; Schweiz; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; USA; Ungarn; Österreich
AbstractEquity in education does not imply an equal distribution of resources to all students. OECD countries support students with disabilities, learning difficulties and disadvantages by providing them with additional resources to help them access the curriculum and benefit as fully as possible from education. This book outlines practices in OECD countries and draws out policy implications. lt follows on from the previous edition Special Needs Education: Statistics and Indicators, and extends the analysis to include more countries and a wider range of educational provision. lt includes a more comprehensive set of statistics on the different categories of students and indicators of equity. The book highlights the number of students involved and where they are educated (special schools, special classes or regular schools). New data are included covering pre-school and upper secondary education and data on gender have also been expanded. The book also includes information on the physical provision and on student/teacher ratios. The analysis is based on both quantitative and qualitative data provided by 28 countries. (DIPF/orig./Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: