Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenVosniadou, Stella (Hrsg.)
InstitutionInternational Bureau of Education; International Academy of Education
TitelHow children learn.
QuelleGeneva: Unesco, IBE (2003), 31 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational practices series. 7
BeigabenLiteraturangaben 36
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterErziehung; Entwicklungspsychologie; Kognitionspsychologie; Kognitive Entwicklung; Lernpsychologie; Verstehen; Soziale Interaktion; Kind; Aktives Lernen; Lernen; Lernmotivation; Selbstständiges Lernen; Wissenserwerb; Wissenstransfer; Soziales Lernen; Übung; Differenzierender Unterricht; Forschungsstand; Lebensnähe; Wiederholung
AbstractThe psychological principles described in this booklet summarize some of the important results of recent research on learning that is relevant for education. They attempt to integrate research coming from diverse areas of psychology, including educational, developmental, cognitive, social and clinical psychology. ... Although each principle is explained on its own, all twelve principles are best understood as an organized whole with one supporting the others. ... As a whole, these principles are meant to provide a comprehensive framework for the design of curricula and of instruction. ... The author begins with a discussion of these principles that are widely recognized as forming the basis on which teachers should design the learning environments of today's schools; namely, learning environments that encourage students to be active learners, to collaborate with other students, and to use meaningful tasks and authentic materials. She continues with seven principles that focus an cognitive factors that are primarily internal, but also interact with environmental factors in important ways. ... She ends with a discussion of developmental and individual differences, and with motivational influences on learning. ... In discussing each principle, the author starts by presenting a summary of the research findings and then continues describing the implications for teaching that follow from them. At the end of the booklet there is a list of references and suggested readings that provide further information on the principles that have been discussed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: