Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeTendre, Gerald K.; Hofer, Barbara K.; Shimizu, Hidetada
TitelWhat is tracking?
Cultural expectations in the United States, Germany, and Japan.
QuelleIn: American educational research journal, 40 (2003) 1, S. 43-89Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 130; Tabellen 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312040001043
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Einstellung (Psy); Meinung; Einstellungsmessung; Bildungsgang; Kultureinfluss; Schulorganisation; Allgemein bildende Schule; Leistungsdifferenzierung; Differenzierung; Leistungsgruppe; Leistungskurs; Interkultureller Vergleich; Deutschland; Japan; USA
AbstractOn the basis of the TIMSS Case Study Project data collected in the [ three countries] in 1994-1995, this article examines the pheneomenon of tracking as part of curricular differentiation and student placement practices in public K-12 school systems. [Five types of curricular differentiation were found: according to school type, course of study, stream, ability grouping and geographical location]. The authors document clear national differences in differentiation and placement measures and summarize the history of conflict over those measures. Analysis of respondent [i.e. teachers, parents, students] perceptions and beliefs about differentiation and placement (what people think "tracking" is) shows that nation-specific values and attitudes (i.e., "cultures" determine which form of curricular differentiation are legitimated and which contested. Dominant cultural beliefs about what students are capable of and the role that schools should play in educating them create different points of conflict over tracking. (DIPF/ Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: