Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRummel, Nikol; Levin, Joel R.; Woodward, Michelle M.
TitelDo pictorial mnemonic text-learning aids give students something worth writing about?
QuelleIn: The journal of educational psychology, 95 (2003) 2, S. 327-334Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterFreies Reproduzieren; Gedächtnis; Stimulation (Psy); Verbale Kommunikation; Wiedererkennen; Lernen; Mnemotechnik; Bild; Text-Bild-Beziehung
AbstractStudied the influence of pictorial mnemonic strategies on memory for textual information. In two experiments, a total of 80 psychology students read a text passage on aspects of human intelligence. They were assigned to one of two processing conditions: mnemonic (with keyword for theorists and line drawings linking theorists with their respective contributions) and free study (using their own preferred study methods). Subjects completed a matching task, wrote a short essay on the material, and completed a questionnaire describing their study method and its effectiveness immediately after the study session. Another matching task was completed one week later. Mnemonic participants remembered more names and contributions than did free-study participants in all tests. It is concluded that pictorial mnemonic techniques are useful in improving both students' memory for and application of central textual information. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: