Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeath, Shirley B.
TitelLinguistics in the study of language in education.
QuelleIn: Harvard educational review, 70 (2000) 1, S. 49-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 40
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterErziehung; Pädagogische Forschung; Qualitative Forschung; Unterricht; Linguistik; Sprache; Sprachgebrauch; Sprachverhalten; Forschungsstand
AbstractIn this article, the author examines what we know about linguistics and its contributions to qualitative research about language in education. She highlights seminal studies in classroom discourse and social patterns of language behavior that address this question. What exactly are the functions in the classroom or in any situation where we claim that learning is (or should be) taking place? In reflecting on the future of linguistics research in education, she calls upon those with a strong grounding in linguistics and one or more of the other disciplines most related to understanding the context of language in use. She also argues, however, that advancements in theory will come through work that stays tightly connected to the central concern in education - learning. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: