Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWei, Runfang
InstitutionZentrales Institut für Fernstudienforschung (Hagen)
TitelChinas Radio &[and] TV Universities and the British Open University.
A Comparative Perspective.
QuelleHagen: Zentrales Inst. für Fernstudienforschung (1997), V, 68 S.Verfügbarkeit 
ReiheZIFF-Papiere. 104
BeigabenLiteraturangaben 58; Abbildungen 3; Tabellen 8
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterVergleichende Bildungsforschung; Fernsehen; Hörfunk; Medieneinsatz; Mediennutzung; Modellversuch; Offene Universität; Studiengang; Hochschule; Fernstudium; Fernuniversität; Fernstudienforschung; Weiterbildung; Kursprogramm; Internationaler Vergleich; China; Großbritannien
AbstractChinas Radio &[and] TV Universities were established in 1979, after the model of the British Open University. Both of these two distance teaching universities were government initiated and state funded with strong personal support of an influential government leader. However, the practices of distance education between Chinas Radio &[and] TV Universities and the British Open University are so different that they not only confuse the western distance educators but also their Chinese counterparts as well. Why do these two distance teaching systems share the same notion of distance education but practice it so differently? This monograph will be an attempt to look for an answer to that question. Comparative analysis will be made of the origin, development and activities of these two distance education systems.... Examination will be made of the development the nature and the role of higher education system in each specific context so that the major factors which help shape the general patterns of these two distance higher education systems will be clarified. Gliederung: Part One. Background and Contexts. - Part Two. Progammes, learners, teaching and learning. - Part Three. The Nature and Role of Chinas RTVUs (Growth and development of higher education in China, Philosophies underpinning the practice of higher education, The nature and role of Chinas RTVUs). - Part Four. The Nature and Role of the BOU (Growth and development of higher education in Britain, Philosophies underpinning the practice of higher education, The nature and role of the BOU). (HoF/Text übernommen).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: