Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPusack, James P.
TitelTasks, negotiation, and grammar: The instructional roles of multimedia in the production of meaning.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 28 (1999), S. 44-57Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterMultimedia; Interaktion; Lernen; Lerntheorie; Didaktische Grundlageninformation; Computerunterstützter Unterricht; Grammatik; Fremdsprachenunterricht; Inhaltsbezogenes Lernen; Zweitsprachenerwerbsforschung
AbstractThe essay attemps to engage in a model dialogue between established SLA theory and current multimedia practice, using as a point of departure the work of Michael H. LONG. The insights provided by Long's work lend themselves well to extrapolation into the field of foreign language courseware design and delivery and clearly demonstrate the fact that a rigorous SLA theory and pedagogy can yield powerful insights for developers and implementers of foreign language instructional technology. In two major, interlocking aspects of acquisition - grammar and comprehension - Long's work suggests and justifies significant design features that are relatively new, but not technologically unrealistic. In the realm of course design, however, the concept of the task-based syllabus or curriculum pushes the limits of what is currently feasible, especially when it comes to comprehensive intelligent tutoring systems for language learning. Conversely, to the extent that international teleconferencing, Web-based information searches, threaded email dialogues, and complex multimedia reference packages form a component of our target cultures, our assumptions about the available venues for negotiable discourse must be radically broadened. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: