Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Koring, Bernhard |
---|---|
Titel | Pädagogische Kommunikation im Virtuellen Seminar. Erfahrungen mit und Reflexionen über internetbasierte Lehrangebote in der Erziehungswissenschaft. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 52 (1999) 1, S. 35-48Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 12; Abbildungen 2 |
Sprache | deutsch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehungswissenschaft; Empirische Untersuchung; Erfahrung; Fragebogen; Kommunikation; Selbstständigkeit; Mediendidaktik; Lernen; Computer; Lehre; Studium; Hochschule; Sozialpädagogik; Internet; Student; Informationstechnologie; Deutschland |
Abstract | This article is exploring the question, in which way internet-based courses can be integrated into pedagogical studies at university. First we describe the theoretical basis for the development of virtual courses. Then we give a short report about those virtual courses which have been tested at the Technical University of Chemnitz over two years. Based on several explorative studies we can present some results and an evaluation of virtual studies: So we found that a virtual seminar needs necessarily actual events and social contacts. We found also that textbased offers are accepted well by the students and that the essential question for using and constructing is navigation. The problem of the technical competence of the students was easy to solve. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |