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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This longitudinal study examined the emergent use of major English grammatical morphemes by three six-year-old Chinese-speaking children learning English as a second language. Although Chinese is morphologically different from English (in that it has no articles, tense or plural inflections, or auxiliaries), articles (a/the) are among the first morphemes used correctly by the three children. This contrasts with the finding that articles are most difficult for Chinese-speaking adults to acquire. Morphemes that have similar linguistic representations in Chinese (in, on, and possessives) also emerged very early. A common developmental pattern is revealed among these three children in the emergent use of tense markers: Present and progressive markers are used first, future second, and past tense markers last. Third person singular verbs and plural nouns emerge relatively late. These findings suggest that Chinese-as-a-first-language plays a mixed role in the emergence of the grammatical morphemes of English when learned by children as a second language. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2000_(CD)
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0019-042X
Cameron, Catherine Ann; Lee, Kang: Emergent use of English grammatical morphemes by Chinese-speaking children. 1999.
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