Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCalifornia. Department of Education
TitelEnglish as a second language handbook for adult education instructors.
Quelle(1990), 39 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Kognitives Lernen; Lernverhalten; Methodik; Curriculum; Stundenplan; Lehrmaterial; Text; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Erwachsenenbildung; Zweitsprachenerwerb; Bedarfsanalyse; Effizienz; Handbuch
AbstractThis handbook is designed to assist classroom teachers of English as a Second Language (ESL) in meeting the needs of their adult students. The handbook is intended for use in a variety of settings and with a variety of teaching styles. The first chapter discusses adult learners' characteristics and the factors affecting their learning. The second chapter looks at program components and considerations, including counseling and guidance, life skills, vocational ESL, academic curricula, comprehensive curricula, and textbook evaluation and selection. Chapter 3 describes several ESL teaching methods and discusses content area instruction, learning styles, and lesson planning. Chapter 4 describes the characteristics and background of effective ESL instructors, assessment of instructional strength, and means of professional growth. The fifth chapter examines aspects of adult programming to help instructors understand local programs and assist in designing orientation procedures, focusing on curriculum and materials, teachers' non-instructional responsibilities, placement and attendance, accounting, and personnel and finances. Appended materials include a sample ESL needs assessment, a sample textbook evaluation form, lesson plans for three proficiency levels, an outline of teaching methodologies, and a list of characteristics of effective lessons.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: