Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGebhard, Jerry G.; Oprandy, Robert
TitelMultiple activities in teacher preparation: opportunities for change.
Quelle(1989), 26 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterTagebuch; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lehrerverhalten; Lernverhalten; Methodik; Selbsttätigkeit; Unterrichtsforschung; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprache; Schreiben
AbstractA model for foreign language teacher education is suggested. The model is based on the premise that multiple activities in a teaching curriculum provide opportunities for foreign language student teachers to explore and change their teaching behaviors. The following six activities are discussed: (1) practice teaching, (2) observing teaching, (3) doing investigative projects, (4) talking about teaching, (5) reading about teaching, and (6) keeping a journal. Practice teaching gives student teachers the opportunity to experiment with different strategies in various situations. Observing teaching opens up the possibility for new insight into what they can do as classroom teachers, including classroom-based research. Doing investigative projects allows student teachers to study more intensively different aspects of their teaching. Talking about teaching lets student teachers share and compare their observations, investigations, and experiences with other teachers. Reading about teaching offers student teachers the opportunity to consider how various teaching behaviors can be implemented into their classroom. Keeping a journal affords student teachers a vehicle for reacting to lessons and for sharing feelings about what they are doing in the practicum. Guidelines are suggested for each of the different activities.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: