Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEl-Banna, Adel I.
TitelLanguage anxiety and language proficiency among EFL/ESL learners at university level: an exploratory investigation.
Quelle(1989), 29 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterHemmung; Kommunikation; Lernsituation; Test; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Hemmung; Kommunikation; Syntax; Test; Hochschule; Linguistik; Sprachkompetenz; Sprechen; Lernsituation; Interferenz; Sprachverhalten; Linguistik; Sprachkompetenz; Sprachverhalten; Sprechen; Syntax; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Sprachwissenschaft; Hochschule; Interferenz; Kontrastierung
AbstractA study investigated the levels of language proficiency and language anxiety of English-as-a-Second-Language (ESL) learners. The goals of the study were: (1) to determine the effect of gender differences and learner specialization on levels of English language anxiety; (2) to study the relationship between gender differences and academic specialization in language testing anxiety; (3) to discover whether ESL learners' language proficiency level is influenced by their language anxiety level; and (4) to investigate the relationship between ESL learners' language anxiety test scores and their language proficiency test scores. The Test Anxiety Inventory, Tanta University English Language Proficiency Test for College Freshmen, and the Tanta University English Language Proficiency Test of English Syntax were administered to 731 college ESL learners in Egypt. Research findings indicated significant differences between male ESL learners and female ESL learners. Results indicated a significant interaction between gender differences and specialization in language anxiety. ESL learners with high language anxiety levels tended to do poorly on language tests, whereas ESL learners with low language anxiety levels seemed to perform successfully on the language tests used.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: