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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A pilot study investigated the varieties of English used in two commercial contexts and the success of speakers from different cultural and linguistic backgrounds in transmitting intended information to listeners from other native language backgrounds. A questionnaire was administered to both native speakers of English (NS) and non-native speakers (NNS) of English to determine: (1) their ability to differentiate NS- and NNS-originated texts and to identify the author's intent, and (2) their familiarity with advertising contexts and/or non-native varieties and how that familiarity affected understanding of the content. Both NS and NNS were equally able to identify NS-originated texts, but NS were more sensitive to NNS-originated texts. NS readers were better able to identify promotional correspondence, while NNS readers evaluated sales offers less positively than business communications, regardless of the text's origin. Results suggest that readers' ability to distinguish NS- and NNS-originated texts may influence receptivity to cross-cultural promotional campaigns communicated in English. It is concluded that it may not be differences, but attitudes toward those differences, that help determine the acceptance and effect of varieties of English used in cross-cultural contexts.
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
1996_(CD)
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Standortunabhängige Dienste
Frank, Jane: On the Englishes used in written business communications across cultures: Can readers tell the difference? And does it matter? 1988.
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