Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZibelius, Marja
TitelCooperative learning in virtual space.
A critical look at new ways of foreign language teacher education.
QuelleTübingen: Narr (2015), 259 S.Verfügbarkeit 
Vollst. zugl.: Gießen, Univ. und Sydney, Macquarie Univ., Diss.
ReiheGiessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-8233-6880-9
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Qualitative Forschung; Tagebuch; Teilnehmende Beobachtung; Grounded Theory; Soziale Interaktion; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Kooperatives Lernen; Lernprozess; Bildungsprogramm; Soziale Software; Videoaufzeichnung; Fremdsprachenunterricht; Virtuelle Realität; Blended Learning; E-Learning; Baden-Württemberg; Deutschland
AbstractThe present study combines research from the fields of cooperative learning and computer-mediated cooperation with recent findings from research on foreign language teacher education and development. In particular, it provides insights into the functioning of (tele-)collaboration among a cohort of prospective foreign language teachers who participate in a blended learning teacher development programme. A large proportion of research on Cooperative Learning (CL) to date has concentrated an situations where the cooperating partners have the opportunity of working together by sharing face-to-face contact. With the increasing popularity of virtual learning scenarios, the question arises as to whether the defining principles of CL can be transferred to digital environments where partners share little or no face-to-face contact. This study takes the CL approach as a starting point and discusses a transfer of insights from this area to the field of cooperation in an online learning environment. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: