Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHerber, Stefanie P.
TitelStudents' Performance and Behavior in Elementary and Higher Education - Three Essays in the Economics of Education.
QuelleBamberg: Otto-Friedrich-Universität Bamberg (2016), xviii, 205 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Otto-Friedrich-Universität Bamberg, 2016.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:bvb:473-opus4-476263
SchlagwörterSoziale Ungleichheit; Verhalten; Bildungsökonomie; Hochschulbildung; Dissertation; Leistung; Student
AbstractThe dissertation is located within the (behavioral) economics of education and focuses on institutional determinants of educational outcomes, evaluation of educational policies, and educational inequality. More specifically, after an introduction in chapter 1, the first part (chapter 2) seizes on one determinant of educational achievement, whereas the second part (chapters 3 and 4) is concerned with students' behavior towards federal interventions aiming at achieving efficiency and equality of opportunity in German higher education. Chapter 2 studies, together with Johanna Sophie Quis and Guido Heineck, whether the shift into daylight saving time (which affects sleep and the relative timing of school start) affects European elementary students' performance in international student assessments. Chapter 3 investigates, together with Michael Kalinowski, the existence of and reasons for non-take-up of German need-based student financial aid (BAföG), providing first-time evidence that two fifths of eligible students do not claim their benefits. Chapter 4 contains results from a randomized field-experiment in Germany. I analyze whether high-achieving students from non-academic families where nobody attained a university degree lack knowledge on merit-based aid and are, therefore, less likely to apply for scholarships than comparable students from academic families. Especially the last two parts of my dissertation underline the importance of "non-traditional" explanations for unequal access to higher education (funding) and discuss starting points to increase equality of opportunity in Germany. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: