Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeyne, Stefanie; Gebel, Michael
TitelEducation effects on the school-to-work transition in Egypt.
A cohort comparison of labor market entrants 1970-2012.
Gefälligkeitsübersetzung: Einfluss der Bildung auf die Berufseinmündung in Ägypten. Ein Kohortenvergleich von Berufsanfängern 1970-2012.
QuelleIn: Research in social stratification and mobility, (2016) 46, Pt. A, S. 37-49
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-5624
DOI10.1016/j.rssm.2016.02.007
SchlagwörterBildungsexpansion; Ägypten; Berufsausbildung; Öffentlicher Dienst; Bildungssystem; Berufliche Integration; Bildungssystem; Auswirkung; Privatwirtschaft; Bildungsexpansion; Hochschulbildung; Bildungsabschluss; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Bildungsabschluss; Privatwirtschaft; Berufsausbildung; Berufliche Integration; Hochschulbildung; Auswirkung; Geschlechtsspezifik; Institution; Öffentlicher Dienst; Ägypten
Abstract"Against the background of profound social and economic changes, this paper analyzes patterns of school-to-work transition for four cohorts of Egyptian school leaver during the period from 1970 - 2012. Using retrospective longitudinal data from the Egyptian Labor Market Panel Survey 2012 our analyses reveal for women a U-shaped and for men an L-shaped relationship between education and transition rates to first job. We also find a divergent role of education for access to different labor market segments. Specifically, there is a strong positive education gradient on the probability of finding a first job in the privileged public sector and a reversed effect for access to the private informal sector for both men and women. Regarding time trends we find, counter to what is often suspected, that later cohorts of school leaver do not make slower first employment transitions than earlier cohorts. Males from later cohort have even higher transition rates to first jobs than earlier cohorts. For men, returns to higher education are decreasing with respect to the transition rate to the first job and remain stable at positive levels with respect to public sector access probability. For women, returns to higher education remain stable at positive levels with respect to the transition rate to the first job and are strongly increasing with respect to public sector access probability. These differences reflect that alternative employment opportunities in the private sector are education- and gender-specific." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in social stratification and mobility" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: