Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEquations and inequalities.
Making mathematics accessible to all.
QuelleParis: OECD (2016), 220 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePisa
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-25848-5; 92-64-25849-3; 92-64-25934-1; 978-92-64-25848-8; 978-92-64-25849-5; 978-92-64-25934-8
DOI10.1787/9789264258495-en
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Einstellung (Psy); Soziale Herkunft; Schülerleistung; Lernbedingungen; Lernvoraussetzungen; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Mathematisches Denken; Migrationshintergrund; Leistungsmessung; Zugang; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractMore than ever, students need to engage with mathematical concepts, think quantitatively and analytically, and communicate using mathematics. All these skills are central to a young person's preparedness to tackle problems that arise at work and in life beyond the classroom. But the reality is that many students are not familiar with basic mathematics concepts and, at school, only practice routine tasks that do not improve their ability to think quantitatively and solve real-life, complex problems. How can we break this pattern? This report, based on results from PISA 2012, shows that one way forward is to ensure that all students spend more "engaged" time learning core mathematics concepts and solving challenging mathematics tasks. The opportunity to learn mathematics content - the time students spend learning mathematics topics and practising maths tasks at school - can accurately predict mathematics literacy. Differences in students' familiarity with mathematics concepts explain a substantial share of performance disparities in PISA between socio-economically advantaged and disadvantaged students. Widening access to mathematics content can raise average levels of achievement and, at the same time, reduce inequalities in education and in society at large. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: