Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEducation in Thailand.
An OECD-UNESCO perspective.
QuelleParis: OECD (2016), 297 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReviews of national policies for education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
ISBN978-92-64-25909-6; 978-92-64-25911-9
DOI10.1787/9789264259119-en
SchlagwörterBildungsprozess; Empirische Forschung; Validität; Bildungsbeteiligung; Informations- und Kommunikationstechnologie; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulleitung; Schulverwaltung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculum; Unterricht; Ländlicher Raum; Effizienz; Infrastruktur; Leistungsmessung; Zugang; Thailand
AbstractThailand finds itself at a crossroads. In less than a generation, it has moved from a largely agrarian low-income society to an upper middleincome country and a key contributor to the economic growth of the Southeast Asian region. At the same time, Thailand has enacted major education reforms and invested a significant proportion of its national wealth into educating its youngest citizens. Overall participation rates in the school system are now high, particularly at the pre-primary and primary levels, and a large number of youth continue on to higher and professional education. However, not all sections of society have benefited equally from this expansion. Access and performance are particularly poor among children from disadvantaged backgrounds and those who live in rural areas. Moreover, half of Thai students in school are not acquiring the basic skills required for their own success and the country's continued development. Thailand will need to significantly enhance the effectiveness, equity and efficiency of its education system in order for students to achieve positive outcomes that match the country's investment in education and socioeconomic aspirations. This review addresses four policy areas where reforms can have a transformative impact on learning: curriculum, student assessment, teachers and school leaders, and the use of information- and communication technology (ICT) in education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: