Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hampf, Franziska; Woessmann, Ludger |
---|---|
Institution | CESifo GmbH |
Titel | Vocational vs. general education and employment over the life-cycle. New evidence from PIAAC. Gefälligkeitsübersetzung: Berufliche versus allgemeine Bildung und Beschäftigung im Lebenslauf. Neue Erkenntnisse aus PIAAC. |
Quelle | München (2016), 15 S.
PDF als Volltext |
Reihe | CESifo working paper. 6116 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 2364-1428 |
Schlagwörter | Allgemeinbildung; Bildungsertrag; Schulbildung; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufliche Spezialisierung; Qualifikation; Betriebliche Berufsausbildung; Internationaler Vergleich; Alter; Hochschulabsolvent; Absolvent; Australien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Japan; Niederlande; Norwegen; Schweden; Spanien; Tschechische Republik; USA; Österreich |
Abstract | "It has been argued that vocational education facilitates the school-to-work transition but reduces later adaptability to changing environments. Using the recent international PIAAC data, we confirm such a trade-off over the life-cycle in a difference-in-differences model that compares employment rates across education type and age. An initial employment advantage of individuals with vocational compared to general education turns into a disadvantage later in life. Results are strongest in apprenticeship countries that provide the highest intensity of industry-based vocational education." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2017/1 |