Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevasseur, Karine; Paterson, Stephanie
TitelJack (and Jill?) of all trades.
A Canadian case study of equity in apprenticeship supports.
Gefälligkeitsübersetzung: Alleskönner (oder Alleskönnerin?). Eine kanadische Fallstudie über Gerechtigkeit bei der Ausbildungsförderung.
QuelleIn: Social policy & administration, 50 (2016) 5, S. 520-539
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7643; 0144-5596; 1467-9515
DOI10.1111/spol.12125
SchlagwörterFrauenberuf; Gleichstellung; Bildungspolitik; Öffentliche Förderung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Beruf; Ausbildungsförderung; Friseur; Handwerk; Männerberuf; Geschlechtsspezifik; Männlicher Jugendlicher; Weibliche Jugendliche; Kanada
Abstract"In the past decade, Canadian federal and provincial governments have designed programmes to facilitate entry into trades in an attempt to stimulate economic growth. As part of these efforts, increasing attention is focusing on programmes to encourage women to enter skilled trades, while paying little attention to those trades traditionally dominated by females. In this article, we explore the gendered dimensions of apprenticeship programmes in Canada, demonstrating the ways in which gender inequality is reproduced by programmes that situate employers and women as responsible for change. In particular, using a case study, we illustrate that the gendered structure of the labour market is preserved and reproduced. While efforts have targeted women to facilitate entry into non-traditional occupations such as electricians and plumbers, female-dominated trades such as hairstylists remain untouched, thereby sustaining the gendered wage structure of the economy. Thus women remain segregated in low-paying trades and receive fewer public supports when pursuing training in these segregated trades. The article argues that apprenticeship training and certification is constructed to respond to the needs of male-dominated trades, but not the needs of female-dominated trades. Ultimately, the public policy decisions that make up the apprenticeship training and certification system in Canada reproduce gender inequality." (Author's abstract, Published by arrangement with John Wiley & Sons).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social policy & administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: