Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNovotná, Jarmila; Eisenmann, Petr
TitelImpact of changes in teaching strategies on how teachers work with a textbook.
QuelleAus: Jones, Keith (Hrsg.): Proceedings of the International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT-2014). Southampton: University of Southampton (2014) S. 357-363
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 362-363
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-85432-984-7; 978-0-85432-985-4
SchlagwörterProblemlösen; Schulbuch; Mathematikunterricht; Heuristik; Online-Publikation; Tschechische Republik
AbstractThe paper presents one of the findings of a longitudinal research project focusing on improving culture of problem solving by pupils through the use of various heuristic solving strategies. The paper classifies how teachers work with textbooks in mathematics lessons. It shows changes in approaches of teachers involved in the experiment to the use of mathematics textbooks in the classroom that are the consequence of their experimental teaching. The findings are based on questionnaires and in-depth interviews with the participating teachers. The survey shows there is a shift towards creativity in these teachers' approaches to the use of textbooks. A significant increase in their autonomy was observed. The findings of the survey are very important for teachers' school practice as well as for pre- and in-service teacher training.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: