Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCastell, Suzanne de; Droumeva, Milena; Jenson, Jen
TitelBuilding as interface: sustainable educational ecologies.
QuelleIn: MedienPädagogik, (2014) 24, S. 75-93Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1424-3636
DOI10.21240/mpaed/24/2014.09.08.X
SchlagwörterNeue Technologien; Bildungsgeografie; Bildungsverwaltung; Lernprozess; Lernumgebung; Schnittstelle; Design; Gebäude; Nachhaltige Entwicklung; 21. Jahrhundert; Theorie; Zukunft
AbstractThis paper begins with the most obvious, and yet most elusive, of educational media ecologies, the buildings which are "home" to pedagogic communication and interaction, and considers how we might understand "building as interface", construed first as a noun, ("a structure with roof and walls" - OED) referring to places as physical structures, and then as a verb, ("the action or trade of constructing something" - OED), referring to the activities of construction through which we can engage technologies central to theory, research and practice. Our concern is with exploring the larger question of educational sustainability: with what "sustainability" means when applied to a specifically educational context, and with the sustainability of the kinds of emerging educational environments in which new information and communications technologies play a significant role. This question of sustainable educational environments is driven by a need to be responsible and accountable for the impact of the technologies and practices we eagerly embrace in the name of "21st century learning", even as prospects for a 22nd century are so rapidly receding from view. As one prominent media ecologist put the point: "we have to find the environments in which it will be possible to live with our new inventions". (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "MedienPädagogik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: