Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelStarting Strong IV.
Monitoring Quality in Early Childhood Education and Care.
QuelleParis: OECD Publishing (2015), 244 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-23351-5; 978-92-64-24610-2
DOI10.1787/9789264233515-en
SchlagwörterBildungserfolg; Bildungsmonitoring; Kind; Frühpädagogik; Internationaler Vergleich; Entwicklung; Qualität; Qualitätssicherung; Rechenschaftslegung; Wirkung; Personal; Australien; Belgien; Chile; Deutschland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Italien; Japan; Kanada; Kasachstan; Korea; Luxemburg; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Portugal; Schweden; Slowakei; Slowenien; Tschechische Republik; USA
AbstractResearch suggests that, when it comes to early childhood education and care, quality matters most. A growing number of countries are establishing monitoring systems to ensure quality and accountability in these programmes. This new publication explores how countries can develop and use these systems to enhance service and staff quality for the benefit of child development. It offers an international perspective and concrete examples to help policy makers, monitoring experts and practitioners in the field develop their own monitoring policies and practices. [The six chapters are entitled as follows:] 1. Early childhood education and care (ECEC) systems in participating jurisdictions, 2. Current state of play and trends in early childhood education and care (ECEC) monitoring systems, 3. Monitoring service quality in early childhood education and care (ECEC), 4. Monitoring staff quality in early childhood education and care (ECEC), 5.Monitoring child development and outcomes in early childhood education and care (ECEC), 6. Improving monitoring policies and practices in early childhood education and care (ECEC). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: