Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; Asian Development Bank
TitelEducation in Indonesia.
Rising to the challenge.
QuelleParis: OECD (2015), 331 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReviews of national policies for education
BeigabenDiagramme
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1563-4914; 1990-0198
ISBN978-92-64-23074-3; 978-92-64-23075-0
DOI10.1787/9789264230750-en
SchlagwörterBildung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Informelle Bildung; Bildungssystem; Bildungsangebot; Besoldung; Elementarbereich; Schule; Lehrerbedarf; Lehrermangel; Sekundarstufe II; Übergang; Grundschule; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerfortbildung; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernen; Curriculum; Unterricht; Region; Geschichte (Histor); Geschichtsunterricht; Steuerung; Akkreditierung; Bevölkerungsentwicklung; Internationalisierung; Politisches System; Erwerbstätigkeit; Finanzierung; Wirtschaft; Arbeit; Arbeitskräftebedarf; Arbeitsmarkt; Beruf; Qualifikation; Berufliche Erstausbildung; Einstellung (Arbeitsrecht); Hochschulbildung; Tertiärbereich; Hochschullehre; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Lebenslanges Lernen; Abbruch; Bewertung; Empfehlung; Leistung; Qualitätssicherung; Rekrutierung; Zugang; Ausbilder; Führungskraft; Schulabgänger; Indonesien
AbstractHaving made impressive progress in widening access to basic education, Indonesia must now consolidate these gains and develop an education system that will support better the needs of a rapidly emerging economy in its transition towards high-income status. This report provides guidance on how Indonesia can rise to this challenge. It highlights three main policy directions which, pursued together, would help Indonesia advance on the path towards stronger growth and more inclusive and sustainable development. The first priority is to raise the quality of education and ensure that all learners acquire the skills they need to succeed in life and work. The second goal is to widen participation, requiring a concerted effort to improve access for disadvantaged groups and expand provision beyond the basic level. The final challenge is to increase efficiency, with a more data-driven approach to resource allocation, better tailoring of provision to local needs, and stronger performance management. The content of this book is organized as follows: Chapter 1. The Indonesian education system in context. Part I: Chapter 2. Early childhood education in Indonesia. Chapter 3. Basic education in Indonesia. Chapter 4. Senior secondary education in Indonesia. Chapter 5. Initial vocational education and training in Indonesia. Chapter 6. Tertiary education in Indonesia. Part II. Chapter 7. Education for life, work and further learning in Indonesia. Chapter 8. Teaching and educational leadership in Indonesia. Chapter 9. Appropriate educational assessment in Indonesia. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: