Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Education in Latvia. |
Quelle | Paris: OECD (2016), 287 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-64-25061-1; 978-92-64-25061-1; 978-92-64-25726-9 |
DOI | 10.1787/9789264250628-en |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsinhalt; Evaluation; Forschung; Bildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Bildungssystem; Bildungsreform; Bildungsstatistik; Besoldung; Förderung; Kindertagesbetreuung; Schule; Schulsystem; Schulleitung; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Praktisches Lernen; Inklusion; Steuerung; Ungleichheit; Bevölkerungsentwicklung; Ausgaben; Finanzierung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Berufslaufbahn; Professionalisierung; Hochschulbildung; Tertiärbereich; Wissenschaft; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Bedarf; Dezentralisierung; Modularisierung; Qualität; Qualitätssicherung; Standard; Erzieher; Führungskraft; Lettland |
Abstract | How can Latvia improve the quality and equity of its education system and realise long-term efficiency gains? This report covers the whole education system from early childhood education and care to tertiary education and provides an assessment of Latvia's policies and practices against the best approaches in education and skills across the OECD. This international comparison brings to the fore the many strengths of Latvia's education system, but also highlights the challenges it faces and provides a number of recommendations in response. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/4 |