Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWalther, Andreas (Hrsg.); Parreira do Amaral, Marcelo (Hrsg.); Cuconato, Morena (Hrsg.); Dale, Roger (Hrsg.)
TitelGovernance of educational trajectories in Europe.
Pathways, policy and practice.
QuelleLondon: Bloomsbury (2016), xiv, 332 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-4725-8952-1; 9781472589538; 9781472589545
SchlagwörterBildung; Fallstudie; Mehrebenenanalyse; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Vergleich; Vergleichende Forschung; Wissensgesellschaft; Bildungschance; Formale Bildung; Autonomie; Entscheidung; Bildungsbiografie; Familie; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schulpolitik; Bildungsberatung; Eltern; Schule; Elternmitwirkung; Beratung; Lehrer; Schüler; Schulbildung; Informelles Lernen; Steuerung; Ungleichheit; Partizipation; Regierung; Sozialstaat; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Benachteiligung; Diskurs; Fallbeispiel; Kooperation; Regulation; Relevanz; Unterstützung; Zentralisierung; Zugang; Erwachsener; Jugendlicher; Forschungsprojekt; Deutschland; Europa; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Italien; Niederlande; Polen; Slowenien
AbstractDrawing on findings from a large EU-funded research project that took place over three years, this book analyses educational trajectories of young people in eight European countries: Finland, France, Germany, Italy, the Netherlands, Poland, Slovenia and the United Kingdom. Contributors explore interactions between structural and institutional contexts of educational trajectories, the individual meaning attached to education and the strategies adopted by young people to cope with its demands. The book also analyses the decision-making processes of individual students, placing them firmly within the social contexts of their families, local schools, national education systems and welfare states, as well as transnational policy contexts. In considering educational disadvantage, the book is based on primary, cross-national research with systematic analysis of the different themes addressed. As each of the chapters is co-authored by two or three researchers, each based in a different country, [the book] goes beyond the usual country-based chapter design to provide an enriched insight into both comparative theory and research methods. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: