Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCannella, Gaile S. (Hrsg.); Pérez, Michelle Salazar (Hrsg.); Lee, I-Fang (Hrsg.)
TitelCritical examinations of quality in early education and care.
Regulation, disqualification, and erasure.
QuelleNew York; Frankfurt; Berlin: Peter Lang (2016), VI, 182 S.Verfügbarkeit 
ReiheChildhood Studies. 3
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-4331-2879-0
SchlagwörterErziehung; Fallstudie; Leistungsbegriff; Leistungsfähigkeit; Frühe Kindheit; Bildungspolitik; Elementarbereich; Kindergarten; Frühpädagogik; Vorschulerziehung; Schulreife; Neoliberalismus; Bewertung; Qualität; Qualitätsentwicklung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Private Trägerschaft; Europäische Union; Indigenes Volk; Inuit; Maori; Australien; Hongkong; Neuseeland; Norwegen; USA
AbstractQuality rating systems discourses and practices are increasingly dominating early childhood care and education around the globe. These rating systems are constructed with the assumption that universally appropriate environments can be constructed for all those who are younger. This deterministic, ratings, and measurement oriented perspective is consistent with neoliberal discourses that privilege competition, accountability, consumer materialism, and notions such as human capital; this contemporary neoliberal condition does not support concern for the common good, democracy, equity, justice, or diversity (unless the support can facilitate new forms of capitalist gains). Ultimately, this is not a positive situation for those who are younger. The chapters in this book have two goals: (1) to provide the reader with an opportunity to engage with some of the specific problems that result from putting forward "quality" as a dominant construct, and (2) to generate conversations and locations from diverse knowledges and multiple ways of being that could lead to the rethinking of quality, understandings of quality as a narrowing construct/practice, and/or going beyond (and outside of) notions of quality. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: