Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenitt, Nora
TitelBecoming a (better) language teacher.
Classroom action research and teacher learning.
QuelleTübingen: Narr (2015), 264 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Gießen, Univ., Diss., 2015.
ReiheGiessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8233-6961-X; 978-3-8233-6961-5
SchlagwörterAktionsforschung; Empirische Untersuchung; Interview; Qualitative Forschung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lernbericht; Lerntheorie; Unterrichtsforschung; Fachdidaktik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Kontaktstudium; Master-Studiengang; Blended Learning; Berufsbegleitende Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Dokumentarische Methode; Portfolio; Deutschland
AbstractThe education and professional development of foreign Language teachers is a challenging endeavour - for the (student) teachers themselves as well as the teacher educators involved. This study investigates a cohort of 12 English teachers enrolled in the M.A. programme "E-LINGO - Teaching English to Young Learners" in a qualitative-interpretative study. The aim is to explore if, how and under what circumstances classroom action research, a core component of the programme, can foster teacher learning. Since the participants have different educational and cultural backgrounds and various levels of professional experience in the field of Language teaching, they offer different perspectives on the object of research. Data from multiple sources (semi-structured group interviews, learning logs, portfolios and observation notes) were triangulated and interpreted to elicit indicators for learning and development in the form of critical learning incidents. The results suggest that not only cognitive, but also social and affective factors constitute the complex process of teacher learning. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: