Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpeicher, Oranna; Stollhans, Sascha
TitelFeedback on feedback - does it work?
QuelleAus: Helm, Francesca (Hrsg.); Bradley, Linda (Hrsg.); Guarda, Marta (Hrsg.); Thouësny, Sylvie (Hrsg.): Critical CALL. Proceedings of the 2015 EUROCALL conference, Padova, Italy. Dublin, Ireland: Research-publishing.net (2015) S. 507-511
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-908416-28-5; 978-1-908416-29-2
DOI10.14705/rpnet.2015.000384
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-218564
SchlagwörterFallstudie; Digitale Medien; Interaktion; Korrektur; Prüfung; Feedback; Didaktik; Lernerorientierung; Audiovisuelles Medium; Technologieunterstütztes Lernen; Deutsch als Fremdsprache; Sprache; Spracherwerb; Sprachunterricht; Textproduktion; Sprachenlernen; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachiger Spracherwerb; Digitalisierung; Schreiben; Schreibkompetenz; Erwachsenenbildung; Online
AbstractIt is well documented that providing assessment feedback through the medium of screencasts is favourably received by students and encourages deeper engagement with the feedback given by the language teacher. In this short paper [the authors] will report the results of a case study where students moved from passively receiving feedback to actively entering into a feedback dialogue with their language teachers: screencasts were used not only by the teachers to provide audio and visual feedback to students on their written work, but also by the students themselves to comment in depth on the feedback they had received. Participants in the case study were surveyed at the end of the semester, and [the authors] will report on the survey findings as well as discuss the limitations and implications of the case study. The paper will reflect on the potential role of technology in providing feedback, the effectiveness of elicitation feedback in the context of this case study and the students' perception of the usefulness of creating their own screencasts in response to the feedback they have received. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: