Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMensah, Anthony Kofi
TitelCross-cultural Analysis of Teacher Perspectives and Preparedness for Inclusive Education in Ghana and Germany: Implications for Teacher Education.
QuelleKöln: Universitäts- und Stadtbibliothek Köln (2016), XII, 153 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Köln, Universität zu Köln, Diss., 2016.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:hbz:38-65244
SchlagwörterLehrer; Lehrerbildung; Inklusion; Vergleichende Analyse; Dissertation; Interkultureller Vergleich; Deutschland; Ghana
AbstractDevelopments in special and inclusive education in particular and education in general show similar trajectories across countries, that underscores the need for cross-cultural studies (Mitchell, 2010). Teachers as one of the major stakeholders in the successful implementation of inclusive education have the responsibility of teaching in the regular classroom. The purpose of this cross-sectional survey was to investigate the status of teacher preparedness for inclusive education in Ghana and Germany and its implications for teacher education. A survey instrument made up of Likert-type Survey statements and Open-ended items were administered to (n=212) respondents from Ghana and Germany that constituted the sample size for the study. The English and German Versions of the instrument were subjected to Factor Analysis and Reliability Coefficient which yielded 0.8 and 0.9 respectively for Ghana and Germany samples using the Cronbach alpha index. The Quantitative data was subjected to descriptive statistical analysis using multiple comparison procedures and Analysis of Variance (ANOVA). The open-ended responses which provided additional insights into the responses, yielded qualitative data that was also analysed using Constant Comparison Analysis. The Analyses revealed a number of findings that have implications for teacher education, in the light of which, some recommendations are made. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: